۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

تفاوت IP اختصاصی با اشتراکی

آی پی اشتراکی یا عمومی ( Dynamic IP )
آی پی اختصاصی یا ویژه ( Static IP )

در سرویس های VPN با IP اشتراکی، چندین نفر با یک IP از اینترنت استفاده می کنند ولی در سرویس های با IP اختصاصی فقط شما از این IP استفاده می کنید.

در برخی از سایتهایی مانند PayPal و E-Gold که در آنها مبادلات پول الکترونیکی «E-Money» انجام می شود، استفاده از IP های اشتراکی به دلایل زیر دارای ریسک بالایی می باشند:
1- برخی از افراد از این IP های اشتراکی جهت هک نمودن حساب سایرین استفاده کرده و بدین دلیل سایتهای ارائه دهنده خدمات مالی، اینگونه IP ها را Block می کنند.
2- ممکن است با این IP فرد دیگری وارد اینگونه سایتها شده و تراکنش مالی انجام داده باشد که در چنین حالتی نیز این آی پی، Block می شود چون هر IP در بانکداری الکترونیکی « E-Banking » بعنوان یک شماره حساب استفاده شده و نمی توان برای 2 شماره حساب از یک IP استفاده نمود.

توجه:
در صورتیکه تمایل به مبادلات مالی در اینترنت دارید، توصیه می شود از سرویس های با IP اختصاصی استفاده نمائید.

IP اختصاصی بدلیل بالاتر بودن هزینه نگهداری ، فقط جهت امور مالی و بانکی توصیه می شود.

البته توجه داشته باشید که IP اشتراکی، مشکلی در ارتباط معمولی شما (غیر از امور مالی) مانند وب گردی، چت، دانلود، کسب خبر و... پیش نخواهد آورد.

نکته دیگر اینکه IP های عمومی پس از پایان مدت زمان خود غیر قابل شارژ خواهند بود و برای ادامه فعالیت می بایست یک اکانت جدید خریداری نمائید ولی IP های اختصاصی بعد از یک بار تهیه، قابلیت شارژ مجدد را داشته و شما میتوانید با شارژ مجدد، از آن استفاده نمائید.

۲ نظر: