۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

سوالات متداول

1- آیا این سرویس ها در تمام نقاط ایران و یا سایر کشورها هم قابل استفاده است؟
این سرویس از هر مکانی و در تمام نقاط ایران و مراکز استانها، شهرستانها و تمامی نقاط و مراکز در سطح کشور که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار باشند، قابل استفاده بوده و به شما این امکان را می دهد که از طریق یک سرور خارجی در کشور آمریکا به شبکه سراسری اینترنت متصل شوید.
این سرویس حتی قابلیت سرویس دهی به سایر نقاط دنیا که در فیلترینگ مخابرات همان کشور (مانند چین، افغانستان، پاکستان و...) هستند را هم دارا بوده و قابل استفاده می باشد.

2- آیا برای استفاده از این سرویس ها باید با شماره تلفن اتصال برقرار کرد؟
برای استفاده از این سرویس هیچ نیازی به شماره گیری یا شماره خاص جهت اتصال به شبکه نمی باشد و شما همزمان که به اینترنت متصل هستید می توانید از این مجموعه و امکانات آن بهره مند شوید.

3- آیا هزینه ای برای تلفن نیز باید پرداخت نمود؟
خیر. برای استفاده از این سرویس ها هیچ هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد و هیچ هزینه تلفنی، برای شما نخواهد داشت. شما به مانند قبل به اینترنت متصل خواهید شد و برای استفاده از این سرویس تنها حق اشتراک هست که بطور ماهانه یا بطور ساعتی پرداخت می کنید که با توجه به قیمت های مناسب این مجموعه و امکاناتی که برای شما در محیط اینترنت بدون محدودیت فراهم می کند بسیار به صرفه می باشد.

VPN یک پروتکل اینترنتی است مثل سایر پروتوکل های ftp, http, SMTP, L2TP است و ارتباطی به قبض تلفن ندارد. استفاده از این سرویس هیچ هزینه ای به غیر از همان هزینه خرید و اشتراک این سرویس نخواهد داشت.

4- استفاده از این سرویس چه تاثیری در سرعت اتصال به اینترنت خواهد داشت؟
این سرویس بدون هیچ افت کیفیت در سرعت اتصال به اینترنت و بدون هیچ محدودیتی در پهنای باند و ارسال و دریافت اطلاعات با هر اتصال اینترنتی ( Dialup , ADSL , ...) قابل استفاده می باشد.
محدود کنندۀ سرعت ، فقط و فقط بستگی به سرعت اینترنت شما دارد.

5- استفاده از این سرویس چه تاثیری در امنیت اتصال به اینترنت و کامپیوتر خواهد داشت؟
سرویس VPN با استفاده از Coding خاص و بسیار پیچیده 256 بیتی امکان هرگونه ردگیری و شنود اطلاعات را حذف می کند ولی درعین حال به دلیل پیچیدگی نرم افزاری از سرعت اتصال شما نمی کاهد. درحالیکه اشکال استفاده از آنتی فیلترها و پروکسی ها در اینست که با استفاده از پروکسی یا آنتی فیلتر، اطلاعات شما به نحو بسیار سنگی کد شده و این امر سرعت ارتباط شما با اینترنت را به شدت کاهش میدهد. این کاهش سرعت در ارتباط اینترنتی Dialup بسیار محسوس می باشد.

توجه:
برخی از آنتی فیلترها به طور تصادفی یا به عمد...!! شما را به سایتهای هدفی که دارای ویروس، تروجان و بسیاری از بدافزارهای اینترنتی است هدایت می کنند. این امر فقط به دلایل خراب کاری، دزدیدن اطلاعات شخصی، پسوردها، نفوذ به سیستم و بخصوص سرقت اطلاعات بانکی و مالی شما می باشد.

6- منظور از تغییر هویت از ایرانی به غیر ایرانی چیست؟
این اتصال از هر نقطه دنیا، موقعیت مکانی شما را به کشوری غیر از ایران مانند آمریکا تغییر می دهد و شما در شبکه اینترنت یک کاربر آمریکایی شناخته می شوید.
با توجه به تحریمات ایران، با تغییر IP ی شما از ایرانی به آمریکایی، قابلیت استفاده از اینترنت بدون هیچ محدودیتی را خواهید داشت.

7- آیا برای استفاده از این سرویس به سخت افزار و یا نرم افزار خاصی نیاز است؟
خیر - شما به جز یک Connection ساده ، به هیچ سخت افزار و یا نرم افزار خاصی نیاز ندارید.

8- آیا اطلاعات محرمانه ما توسط کسی قابل مشاهده است؟
خیر - از آنجا که در ارتباط VPN سالم، کلیه اطلاعات عبوری به صورت 256 بیتی رمز نگاری می شود، لذا چنین امکانی برای هیچ کس، حتی Administrator کامپیوتر سرویس دهنده نیز وجود ندارد!

9- آیا امکان استفاده از این سرویس ها در محیط شبکه (کافی نت، دانشگاه و چند کامپیوتر مختلف) وجود دارد؟
بله. به شرطی که ارتباط کامپیوترها با اینترنت از طریق Proxy نباشد و بصورت غیرهمزمان می توانید با یک اکانت از کامپیوترهای مختلف به سرور وصل شده و از این سرویس استفاده نمائید.

10- اگر من سیستم VPN رو داشته باشم دیگه لازم نیست کارت اینترنت بخرم؟
خیر. شما باید به اینترنت وصل باشید تا بتوانید از سرویس VPN استفاده کنید.

11- در جستجوی اینترنتی، گاهی قیمت VPN خیلی کمتر از این مقدار ذکر شده است. دلیل آن چیست؟
در یک مثال ساده ، VPN مانند یک اتوموبیل است. این اتوموبیل شما را به مقصد می رساند اما حتما تفاوتی بین ژیان و بنز وجود دارد...!
برخی ارائه کنندگان این سرویس، فقط به دنبال دریافت پول هستند و برای اینکه مشتریان خود را جذب کنند قیمت را بسیار پائین ذکر می کنند. ولی قیمت پائین هم بی دلیل نیست. ممکن است که اکانت سوخته به شما بدهند و یا سرویسی به شما ارائه کنند که از زمان مورد نظر بسیار زودتر تمام شود و یا کیفیت پائینی در اتصال داشته باشد (کلاس B,C,…).
همچنین برخی از پورتهای قابل استفاده بوسیله مخابرات مسدود شده و یا با استفاده از فایروال بسیار قدرتمند کنترل میشود که در این حالت هم استفاده از چنین پورتهایی منطقی نیست.
در چنین حالتی، شما پول را در قبال سرویسی پرداخت نموده اید که چیزی از آن دریافت نکرده اید.

12- منظور از اکانت VPN رایگان چیست؟
سه حالت در مورد اکانتهای VPN رایگان وجود دارد:
A) برخی از شرکتها و ارائه کنندگان این نوع سرویس ها، معمولا یک سری از اکانتهای VPN را بصورت رایگان ولی با محدودیت زمانی یا حجمی ارائه می کنند که فقط به منظور بررسی و تست این سرویسها توسط مشتری است.

B) برخی از اکانتهای VPN به دلیل پائین بودن کیفیت و سرعت سرور، بصورت رایگان عرضه می شوند که البته معمولا به همان دلیل تقریبا غیرقابل استفاده هستند.

C) برخی از دولت ها یا شرکتها، اکانتهای VPN خاص و با کیفیت را بصورت دائمی و رایگان عرضه می کنند که البته اینگونه اکانتها بیشتر جنبه جاسوسی داشته و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

به دلیل هزینه بالای تولید و نگهداری این تکنولوژی، ارائه VPN بصورت رایگان و یا با قیمت بسیار پائین به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست مگر اینکه نیاز خاصی در قبال رایگان بودن سرویس در پشت پرده نهفته باشد.

۳ نظر:

  1. عالی بود ممنون :)

    پاسخحذف
  2. متشکرم، مفید بود.

    پاسخحذف
  3. این دو مطلبی که گفتید رو مقایسه کنید:

    سرویس VPN با استفاده از Coding خاص و بسیار پیچیده 256 بیتی امکان هرگونه ردگیری و شنود اطلاعات را حذف می کند
    __________________


    برخی از دولت ها یا شرکتها، اکانتهای VPN خاص و با کیفیت را بصورت دائمی و رایگان عرضه می کنند که البته اینگونه اکانتها بیشتر جنبه جاسوسی داشته و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

    ********
    تناقض دارن..اولی گفته امکان شنود نیست و دومی گفته برای جاسوسی!!!!!!!!!!!!!
    با vpn امکان ردیابی و شنود هست یا نیست؟آیا میتونن ببینن تو صفحه دسکتاپ ما چی هست یا بیان تو کامپیوتر ما فایلامونو بردارن؟

    پاسخحذف