۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

VPN فیلتر شکن نیست...!!!

بسیاری از فعالان در عرصه جهانی اینترنت در زمینه درآمد زایی و تجارت اینترنتی مشغول هستند که برخی تخصصی و برخی غیر تخصصی می باشند.

منظور آنکه بعنوان مثال افرادی که در زمینه Forex (بزرگترين و پوياترين بازار مالی در جهان با گردش مالی روزانه 1.5 تريليون دلار ) اقدام به سرمایه گذاری و مدیریت می نمایند دارای تجربیات و تخصص هستند اما در زمینه های غیرتخصصی مانند وب سایتهای paid to click نمونه خوبی می باشد که افراد معمولی می توانند اقدام به کسب درآمد کنند.

کلاهبرداران اینترنتی بسیاری هستند که در قالب شرکتهای چون گلد کوئیست، ذهنیت بسیاری را نسبت به شرکتها و وب سایتهای در آمدزایی اینترنتی منفی کرده اند.

حال اینکه تمامی فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیک مختص به خارج از ایران نمی شود از آنجا که دسترسی به اینترنت برای همه مردم جهان بسیار آسان شده است و آزادی در فعالیتهای مثبت، حق تمامی کاربران جهانی می باشد؛ بسیاری اقدام به درآمد زایی می نمایند.

گفتنی است بانکهای آنلاین بین المللی زیادی هستند که کابران اینترنت می توانند توسط آن درآمد و یا دستمزد خود را دریافت نمایند که معروف ترین آنها PayPal می باشد.

این بانک، اجازه ساخت حساب و ثبت آنرا به کابران ایرانی از طریق چک کردن IP و گاه درخواست مدارکی مانند شماره تلفن و آدرس واقعی نمی دهد.

نه تنها این بانک، بلکه سیستمهای پرداخت آنلاین معروف دیگر که آوازه درگاه آنها در فروشگاههای معروف آنلاین به گوش می رسد، بحث بلوک کردن حسابهای ایرانی را با شدت در پیش گرفته اند. حال آنکه اگر کاربر ایرانی بخواهد کالا یا محصولی را خرید نماید قادر به انجام آن نیست.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی، eBay می باشد. روزانه صدها میلیون ها نفر از گوگل برای جستجو استفاده می کنند و گوگل در حال حاضر یکی از اثر گذارترین رسانه ها در سطح جهان می باشد.

برای استفاده از سرویس Google Adwords و واریز وجه مربوط از کارتهای اعتباری، نیاز به اکانت استاتیک هر کشوری به غیر از ایران عزیز داریم. از آنجا که با وجود تحریمات نمی توان دست روی دست گذاشت و خود را منزوی کنیم، می بایست از بهترین راهکارها برای استفاده از اینگونه سرویسها بهره ببریم.

بسیاری از وب سایتهای غیر اخلاقی و سیاسی تخریبی توسط مخابرات ایران فیلتر و دسترسی به آنها محدود شده است که تدبیر بجا و درستی است چراکه بیگانگان می دانند نسل جوان ایرانی در عرصه اینترنت نیز حضور دارد و سعی بر آلوده کردن افکار آنها را دارند؛ اما در اینجا افرادی مانند دانشجویان، محققان و متخصصان که نیاز به جستجوی نامحدود در اینترنت دارند تکلیفشان چیست؟!

مسلما اگر شخصی قصد عبور از Proxy و وارد شدن به وب سایتهای غیر مجاز را داشته باشد از بسیاری طرق منجمله سایتها و برنامه های رایگان Anti Proxy مدد می جوید. نکته اینجاست که اینگونه افراد در قبال عبور از اینگونه محدودیت ها حاضر به پرداخت مبلغی حتی هزار تومان هم نیستند...!!

نتیجه آنکه مخاطبان اصلی IP های VPN (عمومی / اختصاصی) ، افراد متخصص در زمینه های « IT، تجارت الکترونیک، بانکداری، تبلیغاتی، تهیه اخبار، تحقیق و دانلود » هستند که در راستای کار شرکتی یا حقیقی خود از اینگونه سرویسهای بهره می برند.

خب حال نظر شما چیست؟ آیا VPN فیلترشکن است ؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر