۱۳۸۸ شهریور ۱۱, چهارشنبه

VPN ؛ تعریف، مزایا و قابلیتها

سرویس VPN ، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از طریق یک سرور خارجی در کشوری مانند آمریکا، انگلستان، آلمان، کانادا یا استرالیا ( بسته به نوع سرور انتخابی شما ) به شبکه سراسری اینترنت متصل شوید. این اتصال از هر نقطه دنیا، موقعیت مکانی شما را به کشوری مانند آمریکا تغییر می دهد و شما در شبکه اینترنت یک کاربر آمریکایی شناخته می شوید.

پس از اتصال به این سرویس، در زمان باز کردن یک سایت، درخواست شما به سرورهای سرویس دهنده در مثلا آمریکا ارسال شده و اطلاعات درخواستی شما از این سرورها دریافت می شود و به دلیل اینکه سرور در کشوری مانند آمریکا واقع است، بدون هیچ تحریمی می توانید از سرویس سایتهای بسته شده به روی کشورمان استفاده نمائید و بدون هیچ هراسی از مزاحمتهای هکرها و دزدان اینترنتی براحتی در دنیای اینترنت در بستری بسیار امن، به گشت و گذار و تبادل اطلاعات بپردازید.

بطور مثال: شما زمانیکه از کشور ایران از طریق Dial-up یا ADSL به شبکه اینترنت متصل می شوید ، می توانید موقیعت اتصال خود و IP یی که شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت به شما اختصاص داده است را ملاحظه نمایید.

قبل از استفاده از این سرویس، زمانیکه وارد یکی از این سایتها می شوید
http://www.cmyip.com or
http://www.ip2location.com
به شما اطلاع داده می شود که از کشور ایران متصل شده اید و IP Address شما نمایش داده می شود.

ولی زمانیکه به سرور VPN متصل هستید، پس از ورود به این سایتها به شما اطلاع می دهد که از کشور آمریکا، متصل شده اید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این سرویس، تبادل مالی از طریق اینترنت از کشور ایران می باشد به صورتیکه سایتهای تجارت الکترونیکی و مالی که این عمل را انجام میدهند IP شما را شناسایی کرده و در صورتیکه از کشور ایران باشید خدمات خود را به دلیل تحریم، به شما ارائه نمی دهند.

ولی زمانیکه شما از سرویس VPN استفاده می کنید، یک کاربر از کشور آمریکا محسوب شده و می توانید براحتی مبالغ خود را از طریق حسابهای بانکی انتقال دهید و همچنین می توانید برای خرید از طریق اینترنت، در سایتهایی که اجازه دسترسی بطور معمول را به شما نمی دهند استفاده کنید.

همچنین به وسیله این سرویس می توانید بروز رسانی نرم افزارهایی که به دلیل تحریم، نمی توان آنها را بروز رسانی کرد، انجام دهید بطور مثال، نرم افزار آنتی ویروس McAfee را براحتی می توانید بروز رسانی کنید و یا بسته Google Pack را براحتی دانلود کرده و از مجموعه امکانات آن استفاده کنید.

۴ نظر:

  1. سلام.ممنون به خاطر اطلاعات خوبی که دادید.
    بهترین آرزوها برای شما

    پاسخحذف
  2. یک شرکت مطمین هم معرفی کنید.
    ajagvajag2004@yahoo.com

    پاسخحذف
  3. از شما به خاطر مطالب جالبتون سپاسگزارم

    پاسخحذف
  4. سلام
    اطلاعات بسیار خوب و ارزنده ای رو ارائه کرده بودید و تونستم دقیقا پاسخ یکی از سوالات رو از اینجا پیدا کنم ...

    اما من به یک مشکلی بر میخورم ..شما نوشته بودید که وی پی ان هیچ تاثیری در سرعت اینترنت نداره ...اما وقتی من متصل میشم سرعت دانلود و اپلود فایل ها به وضوح کاهش پیدا می کنه می خواستم ببینم مشکل از چی می تونه باشه ؟

    پاسخحذف